Optymalizacja e-sklepu

Posiadacze sklepu internetowego lub też tacy, którzy zdecydują się na rozwój swego firmy w kierunku e-commerce muszą poświęcić nieco uwagi na optymalizację strony internetowej. Jest to jeden z filarów celów marketingowych, jakie trzeba podjąć, aby sklep był bardziej widoczny w wyszukiwarce Google.

Im strona www bardziej widoczna, tym dla sklepu lepiej. Zwiększa to możliwość odwiedzin i zakupów, tak ważnych dla właścicieli takiego biznesu. Jedną z możliwości jest powierzenie tej czynności wyspecjalizowanej osobie lub agencji marketingowej, która w swojej ofercie deklaruje optymalizacje sklepu.

Jest jednak kilka czynności, które można wykonać samemu. Jedną z podstawowych zasad jest ulepszenie zawartości witryny, czyli uatrakcyjnienie zawartych tam opisów. Nie w poetyckie frazy, ale w hasła związane z ofertą. Produkty zamieszczone na stronach powinny zostać opatrzone unikalnymi i obszernymi zdaniami. Minimum to 300 znaków. Złą praktyką jest też powielanie zawartych treści z pozostałych podstron. Jakość tekstu też ma znaczenie. Ma być ona tworzona z myślą o klientach i ich potrzebach. Dobrą praktyką jest umieszczenie sekcji komentarzy, dzięki którym strona zyska dodatkowe treści.

Będąc użytkownikiem chcącym wyszukać konkretną rzecz w Internecie często sugerujemy się słowami opisanymi w linkach i tytułach. Liczymy na to, że przekierują nas na właściwą zawartość strony. I tak też, innym elementem, o który należy zadbać są metatagi. Są to znaczniki HTML, które umieszcza się w sekcji „head” kodu strony. To one służą do ustalania opisu strony, jaki wyświetla się w wyszukiwarce kampanie w Google. Przy jego budowaniu należy pamiętać o tym, aby był on unikalny (dla każdej z podstron), zawierał właściwe słowa kluczowe i ich kolejność. Oznacza to, że nazwy stron podkategorii powinny zostać na początku, przed nazwą firmy i nazwą kategorii. Ważny jest też opis strony, który powinien być dopełnieniem tytułu. Niekoniecznie trzeba tu umieszczać słowa kluczowe, jednak ważnym jest tzw. „Wezwanie do działania” typu: „Zobacz koniecznie”.

Mając do zaoferowania szeroki asortyment bardzo dobrze sprawdza się linkowanie wewnątrz portalu. Mogą zawierać przekierowania do podobnych produktów, komentarzy, kategorii itp. W przypadku struktury adresów URL, warto też mieć na uwadze kilka innych praktyk: umieszczanie w linkach słów kluczowych, a nie liczb, stosowaniu jako łącznika myślnika lub przecinka.

Optymalizacja e-sklepu to jedna ze strategii marketingowych, które mogą realnie wpłynąć na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Dlatego warto ją uskuteczniać i współpracować z agencją marketingową.